۱۴۰۱ دی ۲۴, شنبه

بررسی خودروی اچ سی کراس

اچ سی کراس


 دانگ فنگ اچ کراس کراس اوور کامپکت جدید شرکت ایران خودرو است که به تازگی وارد بازار کشور شده و با قیمت زیر 50 میلیون تومان در نوع خود بی نظیر است.




 

دانگ فنگ H30 کراس در فروردین 1394 توسط ایران خودرو برای ورود به بازار ایران معرفی شد. این خودرو در کلاس کراس اوورهای کامپکت رقابت می کند و در محدوده قیمتی زیر 50 میلیون تومان قرار می گیرد. شاید این محصول را نتوان خودرویی مدرن نامید، اما در مقایسه با سایر محصولات ایران خودرو و در این بازه قیمتی، برخی امکانات ایمنی و تجهیزات رفاهی، این محصول را نسبت به سایر محصولات این شرکت به روزتر کرده است.

 اچ سی کراس در ایران به عنوان یک کراس اوور شناخته می شود، اما لازم به ذکر است که این خودرو از نظر سایز بدنه با کراس اوور فاصله زیادی دارد و تنها به دلیل داشتن باله های بدنه و بدنه متفاوت پسوند کراس در انتهای نام آن درج شده است. تسمه های بار . . این خودرو با همکاری PSA فرانسه و دانگ فنگ که یکی از 4 خودروساز برتر چین است، ساخته شده و از پلت فرم پژو 308 بهره می برد. مشخصات فنی 

دانگ فنگ H30 کراس به موتور معروف TU5 مجهز شده است. حجم این موتور 1.6 لیتر و قدرت آن 105 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور آن 142 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه است. تمام نیروی تولید شده توسط گیربکس اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می شود.

 گیربکس این خودرو نسخه 4 سرعته اتوماتیک با نام Step Gate و ساخت شرکت AISIN ژاپن است. این گیربکس دارای 3 حالت رانندگی شامل اسپرت، برفی و O/D یا حالت نگه داشتن دنده می باشد. در برخی از کشورها این گیربکس حالت تیپ ترونیک نیز دارد، در این نسخه ها حالت درایو O/D حذف شده و حالت تیپ ترونیک جایگزین شده است. به گزارش ایران خودرو، شتاب 0 تا 100 این خودرو در نسخه اتوماتیک 12.5 ثانیه و در نسخه دستی 11 ثانیه است. به همین ترتیب، مصرف سوخت ترکیبی نسخه های اتوماتیک و دستی به ترتیب 7.04 و 6.7 لیتر در هر 100 کیلومتر است. استاندارد آلایندگی این موتور یورو 4 است.

 

طراحی بدنه و کابین  اچ سی کراس

وقتی به اطراف این خودرو نگاه می کنیم با فلپ های زیادی روبرو می شویم که روی گلگیرها و پایین 4 در نصب شده و تا سپر جلو و عقب ادامه می یابد. طراحی جلو به دور از هرگونه احساسی است. اما کاپوت بزرگ و کشیده این خودروی کراس اوور به همراه چراغ های بزرگ جلویی که توسط جلوپنجره متصل شده اند، خودرو را بزرگتر از آنچه هست نشان می دهند.

 این طراحی آنقدرها هم ناکارآمد نیست و تاثیر بسزایی در سایز خودرو داشته است به همین دلیل فضای پای بسیار بهتری نسبت به رقبا در صندلی های عقب خودرو مشاهده می کنیم. در کنار خودرو با طراحی ساده و هماهنگ روبرو می شویم. ارتفاع خودرو کمی بالاتر از رقبای خود است که شاید یکی از دلایل کراس اوور نامیدن آن باشد. همچنین خطی از گلگیر جلو و از طریق دستگیره در تا چراغ های عقب کشیده شده است و وجود باربند پارچه ای یک امتیاز مثبت است و در عین حال یکنواختی و سادگی طراحی جانبی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.



نمای عقب خودرو را می توان جذاب ترین قسمت این خودرو دانست، به طوری که چراغ های کشیده در دو طرف خودرو، شیشه عقب خودرو را می پوشانند. چراغ های ترمز LED و هالوژنی هستند که قسمت LED آن به شیشه عقب خودرو متصل شده است. سپر عقب خودرو دارای قسمتی نقره ای رنگ است که شبیه دیفیوزر است و ظاهر اسپرت تری به طراحی کلی قسمت عقب خودرو بخشیده است. در کل می توان طراحی این خودرو را قابل قبول دانست; اما بر خلاف ایران خودرو که این خودرو را اسپرت و جوان پسند نامیدند، حتی با ارافاق هم نمی توان این ویژگی ها را به این خودرو نسبت داد.

 طراحی داخل کابین کمی با بیرون متفاوت است و به نظر می رسد طراحان این قسمت تلاش بیشتری نسبت به قسمت بیرونی برای آن داشته اند. طراحی کیلومترشمار و تقویت کننده ها نشان دهنده وضعیت اسپرت تری نسبت به رقبا است و شاید بتوان از کلمه جوانمردی در اینجا استفاده کرد. البته وقتی صحبت از یک خودروی کراس اوور به میان می آید، طراحی هیجان انگیز و اسپرت همیشه حرف اول را می زند، متأسفانه ما این دو دسته را آنطور که باید ندیده ایم.

 

یک صفحه نمایش کوچک به نام کامپیوتر سفر در بالای کنسول مرکزی وجود دارد که اطلاعات سفر را نمایش می دهد و کاملاً کاربردی است. یکی از ایرادات به وضوح قابل مشاهده در این بخش، محل قرارگیری ابزارها و دکمه های کنترلی است. به عنوان مثال، دکمه چراغ راهنما در پایین کنسول مرکزی قرار دارد که دسترسی به آن در مواقع اضطراری به دلیل موقعیت دسته دنده دشوار است. 

همچنین برای تنظیم سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک این خودرو باید به جاده توجه کرد و برای مشاهده اطلاعات این سیستم خم شد. کیفیت مواد به کار رفته در قسمت سرنشینان نیز در حد متوسط ​​بوده و با توجه به قیمت خودرو رضایت بخش است. با این حال، برای بیان بهترین کیفیت، باید به عملکرد بلند مدت این خودرو نگاه کنیم.

مطالعه پست بعدی رو از دست ندید

https://khabarhaonline.blogspot.com/2023/01/h30-cross.html

امکانات رفاهی اچ سی کراس 

یکی از نقاط قوت H30 Cross امکانات رفاهی آن است. تجهیزاتی مانند کنترل تهویه مطبوع اتوماتیک، آینه های بغل با سیستم رانندگی و گرمایش، شیشه های برقی جلو و عقب، فرمان روکش چرمی، سیستم صوتی با دکمه های کنترلی و هندزفری بلوتوث، صفحه نمایش لمسی 6.5 اینچی با قابلیت پخش صدا و سیستم ویدئو و ناوبری، آینه های دید عقب، صندلی های عقب تاشو، سنسورهای پارک، دوربین دید عقب، صندلی راننده دستی 6 جهته و سانروف برقی. یکی از ویژگی هایی که به ندرت در سایر رقبا شاهد آن هستیم، قابلیت تنظیم فرمان تلسکوپی است که به راننده اجازه می دهد فرمان را در 4 جهت دلخواه تنظیم کند. ایمنی 

ایمنی اچ سی کراس 

فقط 3 ستاره ایمنی از موسسه CNCAP. با توجه به تیراژ انبوه این خودرو در سال های آینده و توسعه این خودرو در شرایطی که حتی بسیاری از خودروهای چینی دارای رتبه 5 ستاره ایمنی از موسسه CNCAP هستند، کمی ناامید کننده به نظر می رسد. تجربه رانندگی 

 

در حین رانندگی، اولین چیزی که شما را جلب می کند این است که HC Cross نسبت به ارتفاع آن چقدر خوب است. به طوری که حتی در پیچ های تند می توانید با اطمینان بچرخید. البته سیستم کنترل کشش TCS و سیستم کنترل پایداری ESP از این خودرو غایب است. عدم وجود این سیستم ها در هنگام ترمز بیشتر مشهود است و ترمز در پیچ ها احساس ایمنی را اندکی کاهش می دهد. اما این مشکل چندان نگران کننده نیست و اگر سرعت ورود به پیچ شما ایمن و معقول باشد، هرگز چیزی مانند خارج شدن خودرو از کنترل را نخواهید دید. 

عملکرد تعویض دنده بسیار خوب است و تعویض دنده به خوبی انجام می شود. اما با شتاب گرفتن خودرو، کمبود دنده بیشتر کمی آزاردهنده است. یک گیربکس با دنده های بیشتر یک مزیت خوب در سرعت های بالا خواهد بود. دلیل این امر کاهش مصرف سوخت و کاهش صدای موتور هنگام ورود به کابین است. سیستم تعلیق خودرو به دلیل ارتفاع بالاتر نسبت به سایر کراس اوورهای کامپکت، نرم عمل می کند و در هنگام بالا و پایین رفتن، شوک زیادی به کابین وارد نمی کند و سرنشینان را در کابین آرام و راحت نگه می دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بررسی خودروی اچ سی کراس

اچ سی کراس   دانگ فنگ اچ کراس کراس اوور کامپکت جدید شرکت ایران خودرو است که به تازگی وارد بازار کشور شده و با قیمت زیر 50 میلیون تومان در ن...